A Wall Street Journal összegyűjtötte azokat a készségeket, amiket minden munkáltató keres az alkalmazottakban.

Szakemberek szerint négy alapvető készségnek kell rendelkeznie annak, aki sikeres akar lenni jövőre a munkaerőpiacon  – írja a Wall Street Journal.

Tiszta kommunikáció
A lap írása szerint a jó kommunikációs készség kulcsfontottságú ahhoz, hogy a munkavállaló előbbre juthasson. A PwC toborzási vezetője, Holly Paul azt nyilatkozta, hogy elengedhetetlen, hogy a dolgozó érthetően és világosan ki tudja fejezni a nézőpontját, valamint hogy kapcsolatokat tudjon kiépíteni. Hozzátette, hogy egyébként az irodai dolgozók kommunikációja vészesen romlik. Sokan vannak, akik szinte teljesen alkalmatlanok a prezentálásra, de ennek a fordítottja is igaz, olyan is bőven akad, aki képtelen röviden és tömören kifejezni magát.

Személyes márka
A személyes márka felépítése, megtartása és megmutatása szintén nélkülözhetetlen. Ahogy arról már korábban írtunk, a jó álláskereséshez hozzátartozik egy szakmai blog, vagy akár Twitter-csatorna elindítása. Ezt a WSJ is megerősíti, hiszen már egyre több munkáltató, HR-es rákeres a jelöltre az interneten, és egyáltalán nem mindegy, hogy ott milyen képet kap az illetőről.

Rugalmasság
Az a képesség, hogy gyorsan reagáljanak a dolgozók a munkáltató változó igényeire, nagyon fontos lesz a következő évben, hiszen a szervezet megpróbál minél inkább megfelelni az ügyfelek igényeinek. Ehhez hozzátartozik, hogy a beosztottak nyitottak legyenek az újdonságokra, esetleg arra is, hogy tanuljanak. Ha a technikai újításokat nem tudják követni, a vállalatnak is nagy kárt okozhatnak.

A termelékenység javítása
A WSJ által megkérdezett szakemberek szerint a munkavállalóknak új utakat, új megoldásokat kell találniuk a termelékenység növelésére. A Corporate Executive Board által végzett kutatás szerint a főnökök 20 százalékkal jobb teljesítményű alkalmazottakat foglalkoztatnának.

 

Forrás: http://jobline.hu